بازاریابی و استراتژی بازار دو اصل
اساسی در طراحی و فروش محصول یا خدمت در کسب و کار هستند. افراد زیادی
وجود دارند که میتوانند محصول یا سرویسی را طراحی و تولید کنند. اما
افرادی که بتوانند به خوبی آن را به فروش برسانند، کم هستند. شناخت بازار و
طراحی محصول بر پایهی نیاز مشتریان، از اصلهای اساسی در بازاریابی محصول
است.
افراد زیادی هستند که میتوانند محصول یا سرویسی را طراحی و تولید کنند. اما اصلیترین مرحله در موفقیت یک کسب و کار،
موفقیت در فروش آن محصول یا سرویس است. عملیات بازاریابی و طراحی استراتژی
محصول، جزو اساسیترین مراحل شکلگیری یک کسب و کار است. شرکتها باید قبل
از عرضهی محصول و حتی قبل از شروع به طراحی آن، روند بازاریابی و شناخت
بازار را به خوبی انجام دهند.
برای یادگیری بازاریابی و طراحی استراتژی بازار، راههای زیادی وجود
دارد. نکات کوچک و سادهای نیز هستند که مدیران کسب و کارها میتوانند با
مطالعهی آنها قدم بزرگی در پیشرفت بازاریابی محصول یا سرویس خود داشته
باشند. برخی از این نکات ساده از این قرار هستند: