Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر


بُرد مدار چاپی شامل مجموعه ای از مدارهای الکتریکی بوده و می‌تواند یک طرفه (یک لایه مس)، دو طرفه (دو لایه مس) و یا حتی چند لایه باشد، به طوری که قطعات الکترونیکی مانند مقاومت، خازن، آی سی و ... بر روی آن مونتاژ شده و جهت استفاده در تجهیزات الکترونیکی به کار می رود. ماده خام تشکیل دهنده این بردها از متریال های مختلفی مانند فایبر، راجرز، تفلون، فلکسی بل و ... ساخته شده و با ضخامت های 0.2 تا 3.2 میلیمتر عرضه می گردند. استاندارد جهانی تولید بردهای مدار چاپی بر اساس استاندارد UL وIPC بوده و جهت طراحی این بردها عموماً از نرم افزار Protel استفاده می گردد. بُردهای مدار چاپی در همهٔ محصولات الکترونیکی حتی ساده ترین آن ها استفاده می‌شود. دیگر موارد بُرد مدار چاپی شامل سیم بسته بندی و ساخت و ساز نقطه به نقطه می‌باشد. بُرد مدار چاپی نیازمند طراحی‌های اضافی برای ترتیب مدار دارد، اما ساخت و مونتاژ می‌تواند بصورت خودکار باشد. ساخت مدارهایی با بُرد مدار چاپی نسبت به دیگر روش‌های سیم کشی به عنوان اجزاء نصب شده و سیم کشی با یک بخش واحد، ارزان تر و سریع تر است. علاوه بر این، خطاهای سیم کشی اپراتور هم حذف می‌شوند.
تمامی افرادی که با الکترونیک و مدار چاپی سر و کار دارند، مطمئناً با نرم افزار Protel 99 SE آشنا هستند. نرم افزار Design Explorer ۹۹ SE محصول شرکت Protel است که در صنعت بیشتر با نام Protel شناخته شده است.

پروتل یک نرم افزار طراحی نقشه شماتیک و مدارچاپی می باشد. با این که در حال حاضر نسخه های جدید ترو کارامد تر تحت عنوان آلتیوم یا به عبارت دیگه  protel dxp نیز وجود دارد، اما هنوز خیلی از افراد از نسخه ۹۹ استفاده می کنند. این نرم افزار ابزاری حرفه ای برای طراحی فیبر مدار چاپی میباشد . صنعت طراحی PCB در ایران بر پایه این نرم افزار استوار است و بیش از ۹۹ درصد شرکت ها و کارخانجات و کارگاه ها از این نرم افزار استفاده می کنند.


مشخصات


حجم فایل: 66.3 مگابایت

امتیاز:

راهنمای نصب

1- اقدام به نصب نرم افزار کنید.
2- با استفاده از اطلاعات درون فایل Serial.txt در هنگام نصب و یا پس از نصب نرم افزار را رجیستر کنید.

رمز فایل و منبع :

www.p30download.com

نظرات  (۴)

سلام دوست عزیز. ترجمه انگلیسی انجمن غلط است. آن را یکی از بصورت های زیر اصلاح کنید
The electrical forum of the university of Torbat
The university of Torbat - Electrical forum
The forum of the Electrical department  - University of Torbat

زیادی بیخودی 

я хоче приобрести программу Prjtel99SE  помогите пожалуйста.   !Здравствуйте

۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۲۳ شرکت جهان الکترونیک
برد مدار چاپی تنها دارای اتصالات مسی است و هیچ اجزای تعبیه شده دیگری ندارد، آن را بُرد چاپ سیم کشی (PWB) یا برد سیم کشی حک شده می‌نامند. اگر چه دقیق تر، واژه بُرد چاپ سیم کشی کمتر استفاده می‌شود. برد مدار چاپی همراه با قطعات الکترونیکی است که مونتاژ مدار چاپی (PCA)و یا مونتاژ برد مدار چاپی (PCBA)نامیده می‌شود. واژه استفاده شده IPC برای بردهای مونتاژ شده، مونتاژ کارت مدار (CCA) می‌باشد، که مربوط به بُرد پشت‌های مونتاژ شده آن است. برد مدار چاپی واژه‌ای است که به‌طور غیررسمی برای هر دو برد خالی و مونتاژ شده استفاده می‌شود.در سایت جهان الکترونیک میتوانید با تکمیل فرم سفارش PCB از طریق سایت، سفارش گذاری کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی