Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر

۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است



الکترومغناطیس شاخه‌ای از علم فیزیک است که به مطالعهٔ پدیده‌های الکتریکی و مغناطیسی و ارتباط این دو با هم می‌پردازد. از طرفی یکی از چهار نیروی بنیادی طبیعت است (سه نیروی دیگر نیروی هسته‌ای قوی، نیروی هسته‌ای ضعیف و گرانش هستند). در نظریهٔ الکترومغناطیس این نیروها به‌وسیلهٔ میدان‌های الکترومغناطیسی توصیف می‌شوند. الکترومغناطیس توصیفگر بیشتر پدیده‌هایی‌ست (به جز گرانش) که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. الکترومغناطیس همچنین نیرویی‌ است که الکترون‌ها و پروتون‌ها را در داخل اتم‌ها پیش هم نگه می‌دارد. درحقیقت حامل همه‌ٔ نیروهای درون مولکولی٬ نیروی الکترومغناطیسی است.

CST Studio Suite یکی از قوی ترین نرم افزارها در زمینه های شبیه سازی عددی میدان های الکترومغناطیسی، طراحی انواع آنتن ها و مدارات فرکانس بالا می باشد که حاصل تلاش و تحقیق چند ساله در زمینه الکترومغناطیس برای ساخت قوی ترین و کامل ترین نرم افزار در زمینه آنالیز و طراحی الکترومغناطیس می باشد. نام نرم افزار CST برگرفته از Computer Simulation Technology می باشد. این برنامه حاصل تلاش و تحقیق چند ساله در زمینه الکترومغناطیس برای ساخت قوی ترین و کامل ترین نرم افزار در زمینه آنالیز و طراحی الکترومغناطیس می باشد. CST نرم افزاری فوق العاده برای طراحی، آنالیز، طراحی PCB و مشاهده بصورت 3 بعدی و ... که مورد نیاز مدارات الکترومغناطیسی است، می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۳
مدیر سایت


NI AWR Design Environment مجموعه ای از ابزار های قدرتمند را در محیطی یکپارچه برای طراحی مدارهای مایکروویو و فرکانس رادیویی (RF) در اختیار کاربران قرار می دهد. این مجموعه به صورت عمده جهت طراحی و شبیه سازی مدارهای IC برد مدار چاپی RF، ای سی فرکانس بالا و ماژول هایی که در سیستم های ارتباطی و رادار ها کاربرد دارند به کار می رود. این نرم افزار خود شامل چهار نرم افزار جانبی است که به کمک آن ها می توان لایه های مدار و مدار های الکترومغناطیسی را شبیه سازی نمود، طرح ها را آنالیز کرد و با استفاده از روش المان محدود مشکلات موجود در طراحی را بر طرف نمود. این مجموعه خود شامل نرم افزار های Microwave Office ،Analog Office، Visual System Simulator Environment و Analyst and AXIEM 3D EM Simulation است که با استفاده از هر یک از آن ها می توان مدار را شبیه سازی و آنالیز نمود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۰
مدیر سایت

برای دریافت جدید ترین سریال ها و کرک ضد ویروس ESET و NOD 32 عضو کانال تلگرام به آدرس زیر شوید:


ESET NOD32 CRACk & Serial

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۸
مدیر سایت


ساخت کتابخانه و دیتاشیت PCB از ساختار ها، علائم و فوت پرینت ها با شیوه ها و متد های دستی علاوه بر اینکه امکان بروز خطا را افزایش می دهد با پیشرفت کار و اضافه شدن قسمت های مختلف زمان زیادی را برای طراحی و تغییر کتابخانه ها می طلبد و همچنین موجب اتلاف زمان و کاهش تمرکز تیم مهندسی بر پروژه اصلی یعنی طراحی برد می گردد. OrCAD Library Builder نرم افزاری حرفه ای با قابلیت های خودکار برای ساخت کتابچه راهنما از علائم و فوت پرینت های قسمت های مختلف و چاپ و استفاده از این علائم، شماتیک ها و لایه ها برای OrCAD PCB می باشد که موجب کاهش خطا ها در طی پردازش های دستی، بهبود کیفیت طراحی و کاهش زمان انجام کار خواهد شد. این نرم افزار pdf های جامعی را از شماتیک های ساخت شده و فوت پرینت های PCB در اختیار کاربران قرار می دهد و با استفاده از آن می توانند در کسری از زمان کتابخانه ای جامع از شماتیک ها، کامپوننت ها، علائم و فوت پرینت ها تهیه نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۷
مدیر سایت

ircuitStudio یکی از محصولات پرکاربرد شرکت Altium بوده که به طور تخصصی برای طراحی حرفه‌ای مدارات الکتریکی توسعه یافته است. این نرم افزار با امکانات فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند به مهندسان الکترونیک کمک کرده تا مدارات پیچیده‌ی خود را به آسانی طراحی و چاپ کنند.

این نرم افزار دارای ابزار Verification و مسیر یابی بوده و جهت تست مدارات طراحی شده کاربرد دارد. این نرم افزار همچنین می‌تواند مدارات را به طور کاملاً سه بعدی شبیه سازی و طراحی کند که این امر دست کاربر را در شخصی سازی طراحی‌ها بسیار باز می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۵
مدیر سایت


DipTrace یک نرم افزار قدرتمند در زمینه طراحی و شبیه سازی مدارات الکتریکی بوده که امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار مهندسین قرار می‌دهد. این نرم افزار می‌تواند از مدارات ساده و کوچک گرفته تا انواع مدارهای پیچیده را به آسانی طراحی کند و از مرحله طراحی شماتیک به مرحله تولید برساند. این نرم افزار از یک محیط بسیار ساده استفاده می‌کند که قابلیت یادگیری بالایی دارد و افراد تازه کار و افرادی که خیلی در زمینه طراحی PCB تخصص ندارند می‌توانند به آسانی با نرم افزار کار کرده و آن را یاد بگیرند.

این نرم افزار از ابزار سه بعدی پیشرفته‌ای برای طراحی مدارات استفاده می‌کند و با کتابخانه‌ای که از مدل‌های سه بعدی دارد کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. این نرم افزار سازگاری بالایی با سایر نرم افزارهای مشابه داشته و قابلیت‌های Import و Export بسیاری دارد که آن را محبوب‌تر می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۲
مدیر سایت
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۳
مدیر سایت
روش های مطالعه و نکات مشاوره ای ،تکنیکهای تمرکز حین مطالعه و روش های تند خوانی برای کنکور کارشناسی ارشد

برنامه ریزی و مدیریت زمان

«مدیریت زمان» یعنی توانایی این که چگونه از زمان، صحیح و به درستی استفاده کنیم تا بهتر، سریع تر و مطمئن تر به مقصود و هدف های از پیش تعیین شده خود برسیم. به تعبیر دیگر، «مدیریت زمان» یعنی رعایت انضباط شخصی. در این شیوه مدیریت، پدیده نظم سرلوحه همه امور قرار می گیرد.
مدیریت زمان در یک تعبیر ساده یعنی توانایی اداره ی زمان، که فقط به کنترل زمان و افزایش ساعات مطالعه اختصاص ندارد، بلکه به هر چیزی که منجر به افزایش بهره وری مطالعه شود ارتباط دارد، از جمله: اصول و راهبردهای مطالعه، روش های برنامه ریزی و حتی آمادگی های روانی.
یکی از اصول مهم مدیریت زمان اصل 20-80 است، یعنی از 20% زمان برای انجام 80% کارهایت استفاده کن. موفقیت در مدیریت زمان وابسته به تشخیص کارهای مهم است.
فقط تعداد ساعات مشخصی در یک روز، در یک هفته و یک ترم تحصیلی (نیمسال تحصیلی) وجود دارد. شما نمی توانید تعداد ساعات را تغییر دهید، اما می توانید تصمص بگیرید که چگونه حداکثر استفاده را از آن ها بکنید. برای موفق بودن در تحصیل، حتماً باید زمان مطالعه ی خود را با دقت تمام، مدیریت کنید.
راه های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. گذشتگان از حرکت ماه، ساعت آفتابی، اذان، زنگ کلیسا برای تنظیم برنامه زمانی روزانه خود استفاده می کرده اند تا این که در قرن دوازدهم، راهبان کاتولیک ساعت هایی را برای تنظیم فعالیت های خود ساختند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
مدیر سایت
روش های مطالعه و نکات مشاوره ای ،تکنیکهای تمرکز حین مطالعه و روش های تند خوانی برای کنکور کارشناسی ارشد

روش های یادگیری

«یادگیری» فرآیندی چند مرحله ای است که طی آن مفاهیمی را فرا می گیریم و این فرآیند شامل جمع آوری، طبقه بندی و تحلیل اطلاعات هر موضوع است. یادگیری، روش های مختلف دارد که برای شناخت روند یادگیری بهینه، بهتر است آن ها را بشناسیم، این روش ها عبارتند از:
روش دیداری: مطالب بیشتر از طریق مطالعه، دیدن نمودارها و اشکال در ذهن ثبت می شوند. روش شنیداری: اکثراً اطلاعات از طریق شنیدن به ذهن منتقل می شوند.
روش شهودی: اطلاعات بیشتر از طریق تجزیه و تحلیل روابط موجود بین موضوعات درسی آموخته می شوند.
روش انفرادی: مطالب بیشتر توسط خود فرد مطالعه کننده و به صورت انفرادی مطالعه می شوند.
روش جمعی: مطالب بیشتر از طریق بحث های بین گروهی آموزش داده می شوند.
روش اتفاقی: یادگیری مطالب در این روش هیچ نظم و قانونی ندارد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
مدیر سایت
روش های مطالعه و نکات مشاوره ای ،تکنیکهای تمرکز حین مطالعه و روش های تند خوانی برای کنکور کارشناسی ارشد

حتما برای شما هم پیش آمده که آماده شروع مطالعه می شوید اما دائما افکاری به ذهن شما می آیند و ذهن شما را متشوش می کنند یا در اواسط مطالعه ناگهان حواستان به فکری پرت می شود و دیگر نمی توانید بر مطالعه خود تمرکز کنید.در زیر تکنیک هایی را آورده ایم که با تمرین مداوم آن ها تمرکز شما به مقدار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.پس با ما همراه باشید.
1- برای هر جلسه مطالعه تان هدف مشخص تعیین کنید. تعیین هدف واقعی و واقع‌بینانه باعث می شود که انگیزه تان افزایش پیدا کنه و افزایش تمرکز حواس داشته باشین .هدف و نیت های بزرگتان رو به قدم‌های کوچکتر و هدف‌های جزیی‌تر تقسیم کنید. سعی کنید همه‌چیز ملموس و «قابل اندازه‌گیری» باشد. نیت کردن در ابتدای خوندن درس هم موثره .
2- ایجاد علاقه. به هر شیوه ای که می توانید بین خود وکتاب ارتباط خوبی ایجاد کنید.می توانید قبل از شروع مطالعه یک دقیقه فقط کتاب را در دست بگیرید و آن را نگاه کنید و با آن صحبت کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۵۹
مدیر سایت