Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

زبان فارسی در افغانستان به زبان فارسی رایج در این کشور که عمدتاً پارسی دری است می‌پردازد. از این ‌گونه‌ی زبان فارسی در نگارش‌های رسمی دولتی افغانستان با نام زبان دری یاد می‌شود، ولی مردم افغانستان در زبان گفتاری، زبان خود را با نام فارسی و پارسی می‌شناسند.

حدود پنج میلیون نفر در افغانستان به زبان دری صحبت می‌کنند. اگرچه هیچ اتفاق نظری درباره منشاء کلمه دری وجود ندارد، بسیاری از محققان بر این باورند این کلمه ممکن است حاکی از این حقیقت باشد که این زبان در دربار (کلمه فارسی برای دادگاه) امپراتوری ساسانی طی قرن‌های سوم و چهارم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


لهجه‌های مختلفی از پارسی در افغانستان متداول است. از جمله هزارگی، قندهاری، هراتی، کابلی. گویش پارسی متداول در هرات، بادغیس و فراه که تحت نام لهجه هراتی شناخته می‌شوند، به گویش پارسی زبانان شمال شرق ایران شباهت زیادی دارد و با گویش مرزنشینان ایران تقریباً یکی است. این گویش با گویش‌های رایج در استان‌های خراسان ایران در یک رده‌بندی قرار می‌گیرند. از سویی لهجه‌های شرق افغانستان از جمله لهجه بدخشی با لهجه‌های پارسی تاجیکستان شباهت دارد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۳
مدیر سایت

روز جاری AMD نگارش 16.6.1 درایور Radeon Software Crimson Edition را برای دو عنوان بازی بزرگ این ماه منتشر کرد. این درایور با بهینه سازی هایی برای "Mirrors Edge: Catalyst و Paragon همراه است. همچنین پیکربندی CrossFire برای بازی Dark Souls III را اضافه می کند. در نهایت درایور جدید پردازنده های گرافیکی AMD، برخی مشکلات در اجرای Fallout 4 تحت پیکربندی CrossFire و مشکل کارایی در DiRT Rally را برطرف می کند.

لینک دانلود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۲
مدیر سایت

انویدیا درایور جدیدی به نگارش GeForce 368.39 WHQL منتشر کرد. این نگارش اولین درایور برای کارت گرافیک GeForce GTX 1070 و همچنین کارت GTX 1080 در کنار پشتیبانی از دیگر کارت های قدیمی تر است. این درایور جدید با Game-Ready برای بازی Mirror's Edge Catalyst و Edge of Nowhere، از جمله پشتیبانی از تنظیمات hyper details برای دست یابی به بهترین کیفیت بصری ممکن است.

لینک دانلود:
ویندوز 10- نگارش 64 بیتی

ویندوز 10- نگارش 32 بیتی

ویندوز 7 و 8/8.1 - نگارش 64 بیتی
ویندوز 7 و 8/8.1 - نگارش 32 بیتی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۱
مدیر سایت

اینکه بدانیم اپراتوری که در حال استفاده از خدمات موبایلی آن هستیم چه سرویس هایی را ارائه می‌دهد، همیشه می‌تواند مفید باشد. بسیاری از ما هم مطمئناً به دلیل جابجایی در طول روز برای دسترسی به اینترنت از سیم کارت های خود استفاده می‌کنیم. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به شما بگوییم برای هر هدفی و با هر اپراتوری بهتر است از کدام بسته های اینترنتی اپراتور موبایلتان استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲
مدیر سایت


نرم افزار Altium Designer یا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است. یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها به نحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۳
مدیر سایت


CadSoft Eagle Professional یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی مدارهای چاپی و برد های الکترونیک می باشد که یکی از مزایای آن حجم پایین و سرعت بالای آن است. این برنامه دارای کتابخانه های قدرتمندی می باشد. همچنین یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آن در بین کاربران شده است نمایش سه بعدی برد شما بصورت مجازی و شبیه سازی شده از قطعات واقعی می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۱
مدیر سایت

بسته‌‌های اینترنت موبایل یکی از پرکاربردترین بسته‌های اینترنت در کشور است و کاربران ایرانی زیادی از این بسته‌ها استفاده می‌کنند. قیمت اینترنت موبایل برامشترکان اپراتورهای تلفن همراه اهمیت بسیار بالایی دارد. همراه ما اشید تا به‌صرفه‌ترین قیمت بسته اینترنت موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل را به شما معرفی کنیم.


بسته‌‌های اینترنت تلفن همراه یکی از پرمصرف‌ترین پکیج‌های اینترنتی در ایران است. کاربران ایرانی زیادی از طریق این بسته‌ها به اینترنت وصل می‌شوند تا جایی که برخی از مشترکان در منزل یا محل کار نیز با استفاده از بسته‌های اینترنت موبایل وارد فضای مجازی می‌شوند.

قیمت اینترنت موبایل برای مشترکان اپراتورهای ایرانی یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. کاربران اینترنت موبایل همراه اول، ایرانسل و رایتل همیشه به دنبال استفاده از بهترین و به‌صرفه‌ترین تعرفه‌ها هستند. دلیل ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی هم کاهش قیمت اینترنت موبایل و به‌صرفه‌شدن این اینترنت برای مشترکان تلفن همراه است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۹
مدیر سایت

جدید ترین نتایج رده بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص H-Index توسط رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت منتشر شد. دکتر پیام کبیری در این زمینه اظهار کرد که این گزارش توسط گروه علم سنجی مرکز توسعه و از طریق پایگاه Scopus تهیه شده و شامل شاخص h-index، تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، میانگین استناد به ازای هر مقاله، تعداد استنادات بدون احتساب خود استنادی، میانگین استناد به ازای هر مقاله بدون احتساب خود استنادی و شاخص h-index بدون احتساب خود استنادی است.

بر اساس گزارش منتشر شده که در وب سایت این مرکز به نشانی hbi.ir بازتاب داده شده است، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول لیست را به خود اختصاص داده و پس از آن دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی مشهد در جایگاه های دوم تا پنجم قرار گرفته اند. البته دانشگاه علوم پزشکی تبریز و انستیتو پاستور ایران نیز دارای رده مشابهی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشند. رده بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر این اساس تا جایگاه بیستم به صورت زیر است:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۲
مدیر سایت

آیا ویندوز 10 هیجان شما را برانگیخته است اما نسبت به پشتیبانی سخت‌افزاری و درایورهای سازگار با آن مطمئن نیستید؟ ما لیست جدیدترین درایورهای اصلی و رایج برای کارت گرافیک، صدا، شبکه، چیپ‌ست و ... را برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ همراه با لینک دانلود برای شما لیست کرده‌ایم. در کنار بروزرسانی پیوسته این مطلب و افزودن درایورهای جدید و قطعات بیشتر، می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.

 - پردازنده گرافیکی:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۱
مدیر سایت

AMD چهارمین آپدیت برای درایور Radeon Software Crimson Edition را با نگارش 16.5.3 beta منتشر کرد. این درایور جدید بهینه سازی هایی برای اجرای سه بازی Overwatch، Total War: Warhammer و Dota 2 با رابط برنامه نویسی Vulkan با خود دارد. این درایور همچنین پیکربندی CrossFireX برای بازی Overwatch و Total War: Warhammer را اضافه می کند و مشکل لگ زدن جزئی بازی Fallout 4 تحت پیکربندی CrossFire را برطرف می شود.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
مدیر سایت