Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر
مهندسی برق در ایران با استقبال زیادی مواجه شده است، شاید بتوان گفت طی سه دهه اخیر برجسته‌ترین استعداد‌ها و رتبه‌های برتر دوره‌های کارشناسی جذب این رشته شده‌اند. با توجه به سطح آموزش در دانشگاه‌های کشور به لحاظ علمی و تئوریک و هماهنگی کتابهای مرجع با منابع دانشگاه‌های معتبر دنیا، فارغ‌التحصیلان این رشته قابل مقایسه با دانشجویان دانشگاه‌های معتبر جهان هستند و در صورت عزم به ادامه تحصیل در خارج از کشور با مشکلات کمتری (در قیاس با دیگر رشته‌ها) روبه‌رو خواهند شد.

مهندسی برق در کارشناسی ارشد دارای پنج گرایش اصلی قدرت، الکترونیک، کنترل، مخابرات و مهندسی پزشکی و همچنین گرایش‌های فرعی راه‌آهن برقی و مکاترونیک می‌باشد. تقریباً 70 درصد دروس گرایش‌ها در دوره کارشناسی یکسان می‌باشد و به دلیل تفاوت در مابقی دروس، معمولاً در آزمون کارشناسی ارشد اکثر دانشجویان با توجه به رشته خود در دوره کارشناسی در این آزمون شرکت می‌کنند. البته موارد نادری که دانشجویان به دلیل علاقه با مطالعه دروس گرایش دیگری خود را به سطح مطلوب رسانده وموفق شده‌اند نیز دیده شده است، اما به طور عام توصیه به تغییر گرایش در کارشناسی ارشد نمی‌شود.

در زمان فعلی با توجه به تعداد پذیرش و خروجی دانشگاه‌ها، شاید بتوان گفت بازار کار یکسانی براساس گرایش‌های مختلف مهندسی برق پیش‌بینی می‌شود (هر چند سیاست‌های کلان دولت و همچنین وضعیت فعالیت بخش‌های خصوصی در زمان‌هایی ممکن است این توازن را به هم بزند.) اما به عنوان توصیه‌های تکمیلی می‌توان گفت دانشجویانی که در دروس الکترونیک 1، 2 و 3 و مدار منطقی دارای ضعف هستند، بهتر است گرایش‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی را انتخاب نکنند.

داوطلبانی که در دوره کارشناسی در دروس ماشین‌های الکتریکی 1، 2 و 3 و بررسی سیستم‌های قدرت و الکترونیک صنعتی ضعف داشتند، بهتر است وارد گرایش قدرت نشوند و به داوطلبان گرایش مخابرات توصیه می‌شود اگر در دروسی نظیر سیگنال و سیستم، الکترومغناطیس، آمار و احتمال و ریاضیات دارای ضعف هستند، ‌این گرایش را انتخاب نکنند و دانشجویانی که در دروس کنترل خطی، و ریاضی و آمار مشکل دارند، بهتر است گرایشی غیر از کنترل را انتخاب کنند.

==================
گرایش ها و موقعیت های شغلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی