Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر

به آی‌سی‌هایی که قابل برنامه ریزی باشند و عملکرد آن‌ها از قبل تعیین شده باشد میکروکنترلر گویند.
ARM یکی از قوی‌ترین میکروکنترلرهای موجود در بازار است که تقریبا در تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نقشه و معماری این خانواده از میکروکنترلرها توسط شرکت‌های مختلفی خریداری شده و هم اکنون چندین شرکت معروف مانند ATMEL , NXP ,STMicroelectronic,TI و Broadcom آن را به صورت انبوه تولید می‌کنند.
در این درس ابتدا مروری به میکروکنترل ها و نحوه کار آنها میشود ، در ادامه خانواده ARM مورد بررسی قرار میگیرد.


محمد صادق صدری دانشجوی دکتری دانشگاه بلوگنای ایتالیا ست ، او کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی اصفهان گرفته و دوره هایی در این دانشگاه درس داده است . علاقه او میکروکنترلر ، Embedded Systems, FPGA ، و معماری کامپیوتر است

=====================

درس ریزپردازنده ۱ با تمرکز بر میکروکنترلرهای AVR در راستای جهت دهی عملی به آموخته‌های دانشجویان مقطع کارشناسی سخت افزار، برق و رباتیک و به علت نزدیکی موضوع این درس با پروژه‌های واقعی انتخاب شده است. دانشجویان در این درس با مبانی میکروکنترلرها، ساختار داخلی، زبان اسمبلی، تایمرها و قفه‌ها، راه‌اندازی ورودی-خروجی‌های ساده و استانداردهای واسط آشنا میشوند. آنها در طول این درس به طور مداوم در آزمایشگاه ریزپردازنده حضور دارند و در انتهای ترم، یک پروژه کاربردی را به عنوان یکی از ملزومات گذراندن این درس ارائه می کنند. سپس در درس ریزپردازنده ۲ با راه اندازی ماژول های مختلف نظیر ماژول Ethernet، GSM، اثر انگشت، کارت حافظه، MP3 و نظیر این ها یک ایده را تا مرز تولید محصول قابل ارائه به بازار پیش خواهند برد.

احسان اعرابی کارشناسی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر- سخت افزار از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و کارشناسی ارشد را از دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته معماری کامپیوتر کسب کرده است و هم اکنون در دانشگاه صنعتی همدان مشغول به تحقیق و تدریس می باشد.

لیست جلسات 26 جلسه
=====================
FPGA ها نسل جدید مدارهای مجتمع دیجیتال قابل برنامه ریزی هستند .
عبارت FPGA از سر کلمه های Field Programmable Gate گرفته شده است . سرعت اجرای توابع منطقی در FPGA ها بسیار بالا و در حد نانو ثانیه است .
با استفاده از این مدار مجتمع میتوان مدارات پیچیده تری مانند میکرو کنترلر ، پروسسور تصویر و صدا ، بخشی از گیرنده مدارات مخابراتی و ... را با قیمت نسبی کم طراحی کرد .


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی