Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

به وبلاگ انجمن برق دانشگاه تربت حیدریه خوش آمدید.
Forum electricity University of Torbat

انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه

تئوری بودن مطالب درسی در دانشگاه و سنگین بودن مباحث باعث شده است که یک دانشجوی مهندسی برق کم تر فرصت تحقیق در زمینه های تخصصی خود را داشته باشد چرا که این امر نیازمند زمان بسیار و همچنین افرادی قابل اعتماد است.
وبلاگ انجمن علمی برق دانشگاه تربت حیدریه با کمک دانشجویان فارغ التحصیل، کار آفرینان موفق، اساتید مجرب به عنوان مشاوران متخصص برق میتواند آنچه دانشجویان علاوه بر تئوریک محض نیاز دارند برآورده سازد.
این وبلاگ سعی دارد با هدف افزایش اطلاعات عمومی افراد در زمینه برق، آشنایی و ارتباط دانشجویان با صنعت و همچنین آموزش آنچه یک مهندس برق برای وارد شدن به بازار کار نیاز دارد گامی هرچند کوچک ، در راستای تربیت نیروی کار آماده باشد.

آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۲۵ - Ali
    ممنون.
  • ۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۱۷ - mnr
    تشکر

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری، لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو هستیم که علت آن در تنوع بالای دستگاه‌های این کمپانی چینی است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها به جز انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ قوی‌تر برای کارهای سنگین یا بعضا بازی کردن نیاز دارند و از طرفی می‌خواهند در مقابل هزینه‌ی پرداختی خرید خوبی داشته باشند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری یک مدل بر دیگری نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۸
مدیر سایت

با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو، اچ‌پی و ایسوس هستیم که علت آن در تنوع بالای دستگاه‌های این کمپانی‌هاست.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها برای انجام کارهای سنگین مانند برنامه‌نویسی، بازی، مالتی‌مدیا و مهندسی نیاز به یک دستگاه قدرتمند دارند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری یک مدل بر دیگری نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۶
مدیر سایت

در حال حاضر اغلب کارت‌های صدای کامپیوترهای خانگی به صورت «On-board» به معنی «قرار داده شده به صورت پیش فرض در برد اصلی» است. تراشه‌های شرکت Realtek تقریباً رایج‌ترین کارت صدای اغلب کامپیوترها می‌باشد.

Realtek HD Audio Driver بسته نرم افزاری است که از آن جهت نصب و یا ارتقای درایور کارت صدا محصولات شرکت Realtek استفاده می‌شود.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Realtek HD Audio Driver:
- افزایش کیفیت صدای خروجی.
- سازگار با Direct Sound 3D.
- پشتیبانی از تعداد 8 کانال.
- تشخیص اتوماتیک کابل‌های ورودی.
- سازگاری با انواع ویندوزها.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۱۳
مدیر سایت

- نسخه جدید 16.9.2 اضافه گردید!
- توجه داشته باشید که طبق تصمیم شرکت AMD از نسخه 14.9 به بعد درایورهای Notebook و Desktop با هم ادغام شده و در قالب یک بسته ارائه می‌شوند.
- توجه داشته باشید که شرکت AMD پشتیبانی از Windows 8.0 را متوقف کرده است و از این پس درایورهای جدید فقط برای ویندوزهای 7 و 8.1 و 10 منتشر خواهند شد.

شرکت «Advanced Micro Devices» موسم به «AMD» یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های قطعات کامپیوتری نظیر پردازنده و کارت گرافیک است و هم اکنون تعداد بسیاری از کاربران در سراسر دنیا از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند مخصوصاً از موقعی که شرکت «ATI» که یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده کارت گرافیک بود توسط «AMD» خریداری شد و از آن پس این شرکت به تولید و پشتیبانی کارت‌ گرافیک‌های شرکت «ATI» ادامه داد. این شرکت کارت‌های خود را با نام Radeon به بازار عرضه می‌کند.

اما مهم‌ترین بخشی که در اجرای برنامه‌های گرافیکی و خصوصاً بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، بی‌شک مربوط به کارت گرافیک بوده و این مسئله که کارت گرافیک به خوبی و با تمام توانایی به عملیات خود بپردازد بسیار حائز اهمیت است که برای محقق شدن این امر، تنها داشتن یک کارت گرافیک با کیفیت کافی نخواهد بود، بلکه یکی از ضروری‌ترین کارها استفاده از آخرین نسخه درایور کارت گرافیک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۹
مدیر سایت

- نسخه جدید 375.57 اضافه گردید!
- توجه داشته باشید از نسخه 344.60 به بعد درایورهای نسخه Desktop و Laptop با یک دیگر ادغام شده‌اند و هر دو از تمامی کارت‌های Desktop و Laptop سری 8 به بعد پشتیبانی می‌کنند.

کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA سال‌هاست که رواج بسیاری در بین کاربرانِ انواع سیستم‌های کامپیوتری دارد، این کارت‌های گرافیکی، برای تمام علاقمندان فیلم، عکاسی دیجیتال و بازی‌های کامپیوتری امکانات و قابلیت‌های فراوانی را به ارمغان می‌آورد.
این مجموعه از درایورها شامل تمامی درایور‌های NVIDIA GeForce برای تمامی ویندوزها، هم کامپیوترهای رومیزی و هم لپ‌تاپ‌ها می‌باشد.

روش بدست آوردن سری کارت گرافیک:
شرکت NVIDIA درایورهای خود را بر اساس سری‌های مختلف عرضه می‌کند و برای این که بتوانید درایور صحیح را نصب کنید لازم است که ابتدا بتوانید سری کارت گرافیک خود را تشخیص دهید که با استفاده از روش زیر این کار به آسانی انجام پذیر است.

در گذشته شماره مدل‌های کارت گرافیک شرکت NVIDIA متشکل از یک 4 رقمی و گاهاً یک پسوند بود ولی بعد از اتمام آن دوره، سری‌های جدید این شرکت با اعدادی 3 رقمی نام گذاری شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۸
مدیر سایت

آیا ویندوز 10 هیجان شما را برانگیخته است اما نسبت به پشتیبانی سخت‌افزاری و درایورهای سازگار با آن مطمئن نیستید؟ ما  لیست جدیدترین درایورهای اصلی و رایج برای کارت گرافیک، صدا، شبکه، چیپ‌ست و ... را برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ همراه با لینک دانلود برای شما لیست کرده‌ایم. در کنار بروزرسانی پیوسته این مطلب و افزودن درایورهای جدید و قطعات بیشتر، می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۵
مدیر سایت